Sampo Terho

Populistin EU-vaihtoehto

Ainoana EU-kriittisessä ryhmässä istuvana suomalaismeppinä minulta kysytään usein, mikä se teidän vaihtoehtonne sitten on? Mikä on se parempi EU, jonka perään huudatte? Olen nyt vastannut tähän kysymykseen.

Tänään julkaistiin pamflettini ”Kohti parempaa Eurooppaa”. Kirjanen on tiivis esitys siitä, mikä EU:ssa on vialla ja miten ongelmat voitaisiin korjata. Voit ladata kirjan tästä.

Uudessa Euroopan unionissa on vähemmän sääntelyä ja enemmän kansanvaltaa. Uudessa EU:ssa yhdentymisen käyttövoima on toteen näytetty hyöty, eivät katteettomat lupaukset. Uusi EU tunnustaa tosiasiat, eikä toimi EU-eliitin idealismin ohjaamana.

EU:n kutsuminen rauhanprojektiksi on retorisesti kaunista, mutta vain osatotuus. Suurin osa EU-sääntelystä ei liity enää mitenkään rauhan edistämiseen. Todellinen motiivi on keskusvallan vahvistaminen. Uudessa EU:ssa valtaa hajautetaan keskittämisen sijaan ja EU:n valtaoikeuksia palautetaan jäsenmaille, lähemmäs kansalaisia.

Suomen on osaltaan tuettava EU:n uudistamista kevyemmäksi ja paremmaksi. Suomen kansallinen etu on kauppaliitto, ei liittovaltio. EU:lla on jo nyt paljon liittovaltiomaisia piirteitä, ja jokainen joka nykytilanteessa yhä vaatii tiiviimpää unionia, tulee samalla kannattaneeksi liittovaltiokehitystä. Oleellisin kysymys eurovaaleissa on siis hyvin yksinkertainen: haluatko enemmän vai vähemmän EU:ta?

Suomen ei tarvitse pyrkiä kaikkiin ytimiin, vaan ainoastaan niihin joissa olemisesta on meille hyötyä. Suomen idealistinen EU-politiikka on erottanut meidät muista Pohjoismaista, jotka ovat viisaasti olleet pidättyväisempiä. Lopputulos on, että nykyään seisomme Kreikan, Portugalin, Italian ja Espanjan joukossa, emme Ruotsin, Tanskan tai Iso-Britannian.

Eurovaalit ovat linjavaalit. Kaikki vanhat puolueet istuvat europarlamentissa tiiviimpää unionia kannattavissa liittovaltioryhmissä. Perussuomalaiset ovat ainoana puolueena Suomessa johdonmukaisesti edustaneet EU-kriittistä uudistuslinjaa, vaatineet sääntelyn vähentämistä ja kieltäytyneet tukipaketeista ja muista moraalittomista tulonsiirroista.

EU-politiikassa perussuomalaiset ovat ainoa muutosvoima. Keskustalta ja sosiaalidemokraateilta puuttuu johdonmukainen EU-linja, kuten eduskuntavaalien jälkeen nähtiin kun molemmat pyörsivät kantansa tukipaketteihin. Kokoomuksen linja on johdonmukainen, mutta se ei ole muutoslinja, vaan tukee nykyisen menon jatkamista: lisää yhdentymistä ja tukipaketteja.

EU-politiikan suhteen Suomessa vallitsee kaksipuoluejärjestelmä: on perussuomalaiset ja muut. Kansa valitsee muutoksen tai nykymenon jatkamisen välillä. Vaihtoehto EU:n nykyiselle suuntaukselle on nyt esitetty.

 

                                         

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

17Suosittele

17 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (38 kommenttia)

Jouko Silvennoinen

Oiken Terho nyt yksi suuri tuulipuhdistus menossa , jossa taas voittajina Saksalaiset jotka vievät kaikki tuulivoima rahat.Nyt kysymys paljonko Suomi on ottanut velkaa eteläisen euroopan (keskieuroopan pankkien ) tukemiseen, ja onko tämä velka meidän syömävelkaa.Eli sisältyykö nuo lainat 100 miljardin valtion velkaan, velkaan jota emme tule ikinä saamaan takaisin, minusta on kansan aliarvioimista väittää muuta.
Esim. Kreikka on velkaa 180% kansantaloudesta ellei enemmänkin ennen kuin se pääsee edes jotenkin tolpilleen menee vuosia ja vuosia ja siitä maksukykyiseksi niin on jo kolmas sukupolvi käsillä .Kyllä kannatta olla eu kriittinen.

Käyttäjän ilarikiema kuva
Ilari Kiema

Angela Merkel sanoi Rooman sopimuksen (1958) 50-vuotisjuhlissa, että seuraavaankaan 50 vuoteen ei tule eurooppalaista liittovaltiota.

„Einen europäischen Bundesstaat wird es auch in 50 Jahren nicht geben, wir werden die Vielfalt der Nationalstaaten behalten." (Merkel 2007) http://www.news.at/a/wunsch-eu-strukturen-merkel-g...

Tuosta lienee kulunut vähemmän kuin 50 vuotta. Saksan perustuslakituomioistuin on 2009 päättänyt, että EU ei ole liittovaltio vaan erityinen valtioiden liitto, Staatenverbund.

Jos tämä on „akateemista(?) saivartelua“, niin ulkopolitiikkaa ei voine puolustusasianvaliokunnassa pitää saivarteluna. Jos EU olisi liittovaltio, se kaiketi toimisi ulkopoliittisesti yhtenäisesti ja lähettäisi tai olisi lähettämättä joukkoja yhtenä unionina. Näin ei ole, eivätkä EU-jäsenvaltiot ole unionille tällaista valtaa siirtämässä.

Terho on armoton federalisti vaatiessaan mm., mahdollisesti tietämättömyyttään, Saksan pienten riippumattomien kirjakauppojen tuhoamista ja uhraamista ”digitaalisten sisämarkkinoiden” (49) nimissä. Pienten kirjakauppojen olemassaolo perustuu Saksan lakisääteiseen kirjojen hintasäännöstelyyn, joka vielä halutaan ulottaa sähkökirjoihinkin. Digitaaliset sisämarkkinamiehet vastustavat tätä mitä jyrkimmin.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

"Näin ei ole, eivätkä EU-jäsenvaltiot ole unionille tällaista valtaa siirtämässä."

Saivartelua asian vierestä, liittovaltio määrää osavaltioiden budjetista, hoitaa rahapolitiikan ja lainsäädäntö on mukautettava EU:n direktiiveihin. Tiukempi liittovaltio vain lisäisi yhteisvastuuta, jota on ollut jo enemmän kuin riittävästi ja sitoisi osavaltiot lopullisesti toisiinsa.

Käyttäjän ilarikiema kuva
Ilari Kiema

Ei ole asian vierestä vaan Kohti parempaa Eurooppaa -kirjan sisältä. Teoksessa lukee ”on vain valittava, haluaako seurata Ison-Britannian viitoittamaa itsenäisten jäsenmaiden tietä vai Saksan johtamaa joukkoa tiivistyvään liittovaltioon” (Terho 2014, s. 55).

Ei voi olla näin.

Terhon mukaan ”EU:lla on kuitenkin mahdollisuus toteuttaa euroopanlaajuisia [!] kilpailukykyä ja vakautta parantavia toimia, kuten digitaalisten sisämarkkinoiden luominen” (2014, s. 49).

Keskiviikkona 19.2.2014 Saksan ja Ranskan kulttuuriministerit antoivat kahdenkeskisen julkilausuman, jonka mukaan kirjojen lakisääteinen hintasäännöstely on oikeutettua:

„Dies umfasst u.a. die Anerkennung, dass eine nationale Politik zur Buchpreisbindung berechtigt ist,…
Aurélie Filippetti, Ministerin für Kultur und Kommunikation
Monika Grütters, Staatsministerin für Kultur und Medien“

Saksan Liittohallitus – Die Bundesregierung http://www.bundesregierung.de/Content/DE/Pressemit...

Sisämarkkinamiehet ja komissio vastustavat tällaista hintasäännöstelyä.

Käyttäjän SauliAittola kuva
Sauli Aittola

Keskustalla ja sosiaalidemokraateilla on juuri tuo linjattomuus kuin Sampo Terho kuvaa. Kokoomuksella on selvästi näkyvää linjakasta toimintaa, jota ei voi hyväksyä. Kun kuntauudistusta suunnitellaan siinä tapahtuu juuri samat virheet mitä EU:ssa. Hallintoa muka pyritään poistamaan. EU:n hallinto ja byrokratia on paisunut. Sellaiset asiat jotka koskettavat paikallisia ihmisiä pitää päättää paikallisella tasolla.
Mitä useampi kokki sitä huonompi soppa, ja usein eliittikokit syövät parhaat päältä ja paikallisilla kokeilla on direktiivien mukaiset reseptit, jotka määräävät miten keitto keitetään.

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino

Lähdetään tosiasiasta liikenteeseen..Suomen eduskunnassa kaikki puolueet kannattaa EU:a. Tätä ei tarvitse pyöritellä sen enempää,kun on selvillä,että EU:n tarkoitus on vain helpottaa yritysten toimintaa ja sen sosiaalinen aspekti on poistettu lähes kokonaan. Aivan kuten blogisti itse asian mainitsee...muutosta ei ole myöskään perussuomalaisilta tulossa vaan enemmän kauppaliittoa. Näin ollen mielellään tietysti hyväksytään vain työperäinen maahanmuutto,koska se palvelee yritysten intressejä palkkojen alhaalla pitämiseksi.

Nämä ovat niitä tosiasioita.

Eduskunnan ulkopuolella taas on puolueita jotka eivät hyväksy EU:a ollenkaan nykyisessä muodossa yritysten leikkikenttänä minkä tarkoitus on vain kiertää kansalliset parlamentit yritysten etujen vuoksi.

Tämäkin on tosiasia.

Toisinsanottuna miten perussuomalaiset meinaa sen kansanvallan toteuttaa vai toteutetaanko se niin,että se ei koskekkaan ihan kaikkea?

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

Ainoa keino kansanvallan ja siis demokratian toteuttamiseksi olisi kansanäänestykset merkittävistä yhteiskunnallisista päätöksistä kuten liittovaltiosta tai vaikka valuutasta. Suomi on ollut harvinaisen haluton kysymään kansalta yhtään mitään verrattuna oikeisiin länsimaisiin demokratioihin.

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino

Eli suora demokratia pitäisi saattaa toimintaa,jos se tuntuu jostain turhauttavalta,kun asioista äänestellään uudestaan niin se on vaan voivoi..sillähän yleensä sitä perustellaan.

Käyttäjän MikkoAhola kuva
Mikko Ahola

Ukrainan esimerkki ei meitä pelota. Venäjä ei meitä pelota. Sonin johdolla eroon koko EU-jäsenyydestä.

Käyttäjän velimattivanhanen kuva
Veli-Matti Vanhanen

Terho:" Kaikki vanhat puolueet istuvat europarlamentissa tiiviimpää unionia kannattavissa liittovaltioryhmissä."

Missähän ne persut istuu vaalien jälkeen, vai istuuko missään?

Käyttäjän allsynergy kuva
Rami Ovaskainen

Joitain hyviäkin pointteja, mutta aina alkavat hälytyskellot pahasti soida, kun joku puolue kuvaa itseään "ainoaksi todelliseksi vaihtoehdoksi". Yleensä ei kellot kilkkaa täysin turhaan. Toivonmukaan edes perussuomalaisten kannattajat, jotka kuvittelivat pääsevänsä EU:sta pois älyävät hakea muita vaihtoehtoja tai muuttavat kantansa eh, "kriittisiksi". Itselleen valehtelu ei ole hyväksi. Itse siis kannatan Suomen EU-jäsenyyttä ainakin toistaiseksi, mutta muutaman vuoden on vähän pahaa tehnyt katsoa, kun suuri osa perussuomalaisia vieläkin kuvittelee puolueen ajavan Suomen eroa EU:sta. Osalle tulee aivan yllätyksenä todellisuus, mutta toisaalta suomalaisista suurin osa ei tiedä edes hallituspuolueita ja suosikkiohjelmat lätkäkisojen jälkeen ovat "realityä".

Joku minipuolue (IPU lähinnä) taitaa olla se lähes "ainoa vaihtoehto" mikäli EU:sta haluaa lähteä. En anna suuriakaan toivoja moiselle, mutta ainahan sitä on ajoittain väärässä.

Käyttäjän SepSaa kuva
Seppo Saari

Täysin ymmärrettävä blogi.
"Euro on ikuinen" on vain lause, joka on esitetty. Kun tai jos euroalue murenee, fraasi on edelleenkin vain fraasi.

Euron murenemiseen ei kovin paljon tarvita: vain kyllästyminen euro- ja velkakriisiin sekä sen heijastusten pitkittymiseen. ja haittojen jakautumiseen kunniattomasti. Kun luottamus menee, se voi tapahtua hyvin nopeasti. Jäljelle voi silti jäädä vapaakauppaliitto tai - talousalue.

Jos EU haluaa säilyä, sen on legitimiteettinsä ansaitsemiseksi löydettävä mahdollisimman suuri yhteinen nimittäjä, joka pitää sitä koossa. Jos se nimittäjä jää hyvin pieneksi, koko järjestelmä kyseenalaistuu ja vähintäänkin vaatii peruskirjan muuttamista sen mukaiseksi. Ei kai järjestön ylläpito tai liittovaltiotavoite voi olla itsetarkoituksellista?

Onhan meillä edelleen maailman suurin rauhanjärjestö: YK. Jos rauhaa haluamme.

Käyttäjän allsynergy kuva
Rami Ovaskainen

"Onhan meillä edelleen maailman suurin rauhanjärjestö: YK. Jos rauhaa haluamme."

Tuon täytyy olla edes puolittainen vitsi?
YK... jossa viidellä maalla on veto-oikeus, on juurikin tuon veto-oikeuden vuoksi aikalailla vitsi kaikissa niissä tilanteissa, joissa eturistiriidat koskettavat viittä pysyvää turvallisuusneuvoston jäsentä.

Kokeilepas esim. saada Israelia tuomitseva lausunto läpi YKssa (USAn veto-oikeus)... tahi mikäli Venäjä hyökkäisi jonnekin, niin arvaappa vain kuinka helppoa olisi saada päätöslauselma, jossa Venäjä tuomitaan mistään.... niinpä niin.

Euro nyt voi olla tai olla olematta, riippuen hyöty/haitta-suhteesta. Mutta en näe järkeä EU:n purkuun ottaen edelleen huomioon hyöty/haitta -suhteet ( .. ja syyt siihen miksi hyödyt voittavat haitat venyisi luultavasti 100-sivuiseksi väittelyksi, joten parempi jättää vain tällä osin tähän).

Käyttäjän SepSaa kuva
Seppo Saari

Onhan meillä EU, jos rauhaa haluamme. Mietipä sitä samalta kantilta kuin YK:a ja muista, mitä Euroopan maissa on viime vuosina tapahtunut.
Tuntuuko sekin vitsiltä - puolittain - kun joku MEP:kin sitä epäilee?
http://tarjacronberg.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1190...

Käyttäjän allsynergy kuva
Rami Ovaskainen Vastaus kommenttiin #27

Minunko pitäisi ottaa oppia Vihreiden MEPltä :) ?? Vain mikäli logiikka asiaa tukee.

Mietinhän minä. EUn perustamisen jälkeen on vallinnut suurin rauhanaika EU-alueilla ottaen huomioon historian melko pitkälle. Haittapuoletkin huomioonottaen vielä ei ole näkynyt verisiä sotia, jonka siis vain itse lasken positiiviseksi puoleksi. Olen kuullut joidenkin hurraavankin sotien mahdollisuuden perään... en mainitse nimiä en. Ja edelleenkään se ettei sotia ole ollut ei tarkoita etteikö tulevaisuudessa niitä voisi olla. Nostradamusko tässä pitäisi olla, kun muuttujia on enemmän kuin kukaan matemaatikko voisi ottaa huomioon? Heitätkö Nostradamus-ennustukset rauhantilasta sadalle vuodelle ilman EU:ta? Spekulaatioihin kykenee kuka tahansa.

Tiedän tilanteen olevan v-mäinen monilta osilta, mutta en ole kohdannut niitä neroja, jotka asiat tuosta vain sormia napsauttamalla ratkaisisivat. En Kokoomuksesta, en Perussuomalaisista, en muistakaan... ja älä nyt oikeasti kuvittele että ottaisin Tarja Cronbergin suureksi roolimalliksi. Tuossakin blogissa hän pyörittelee about itsestäänselvyyksiä. Saman voisi pyöritellä perussuomalainen tai vasemmistolainen. Sanoja blogiksi ilman sen kummempaa.

YKn veto-oikeudet ja niiden aiheuttamat ongelmat ovat varsin tunnettuja.

Käyttäjän SepSaa kuva
Seppo Saari Vastaus kommenttiin #30

No, Cronbergin lainaaminen oli lähinnä ns. vitsi. Se kertoo eurofiilin paniikista, kun hän huomaa olleensa mukana rakentamassa Eurooppaa, jollaista hän ei "tarkoittanut", mutta jollaisen hän sai aikaan.

Ymmärrän toki YK:n ja ehkä EU:nkin ongelmia jonkin verran, mutta en voi olla muistuttamatta, että Ruotsissa on vallinnut rauahn aika + 200 vuotta muutenkin. Ilman Neuvosto-Venäjää saattaisi olla, että Suomikin olisi voinut nauttia rauhasta jo satakunta vuotta. Asia ei toki ole ihan yksioikoinen.
Pointtini on se, että EU:ssa on jo paljon sitä itseään hajottavia elementtejä.

EU:nhan piti alunperin lähentää kansoja ei yhdistää valtioita toisiinsa, euronkin piti yhdistää, ei hajottaa Eurooppaa, ja EU:sta piti tulla alueiden (subsidiariteetti) reilusti js demokraattisesti hallittu "arvojen" Eurooppa, ei keskushallittu ja kansalaisten luotamusta menettävä korruptoitunut byrokratia, jossa ihmiset nousevat toisiaan vastaan EU:n taloudellis-sosiaalisten kriisien yms. kautta

Pyrkimyksiä ja todellisuutta on syytä yrittää tarkastella.
Tätä ei näytä mm. TV1-toimittaja Seija Rautio lauantain ykkösaamussa kykenevän tekemään,

Käyttäjän artoartovihavainen kuva
Arto Vihavainen

""Euro on ikuinen" on vain lause, joka on esitetty. Kun tai jos euroalue murenee, fraasi on edelleenkin vain fraasi."

Eihän mikään maailmassa ikuista ole ja tottakai Eurolle voi tulla äkkinäinenkin loppu. Eikä se mitään sen kummempaa ole loppujenlopuksi, valuutta taas vain vaihtuu ja Eurooppaan syntyy kymmeniä uusia valuutta-alueita, palataan menneeseen.

Mutta olisihan se surkea homma, kun asiaa vähänkin ajattelee.
Voi miettiä maailman suuria talousmahteija, kuten USA, Kiina, Japani, Brasilia, Intia jne. Niillä on suuren talousalueensa takia etu Euroopan lilliputtivaltiohin nähden, jotka jokainen yrittää yksinään pärjätä maailman mahtitalousksia ja mahtivaluuttoja vastaan. Siinä voi käydä huonosti yhdelle sun toiselle Euroopan maalle.

Saksalaiset kyllä pärjää yksinkin, mutta miten käy Euroopan talousalueena?
Sen merkitys pienenee pienenemistään ja se jää vähitellen maailmantalouden reuna-alueeksi, merkityksettömäksi ja vähäpätöiseksi.

Käyttäjän NinaPalomki kuva
Niina La

En ole vielä koko kirjaa lukenut. Pitää se tulostaa ja lukea huolella. Nyt kiinnitän huomiota yhteen kohtaan. Miksi ihmeessä EU pitää perustaa uudelleen? Eikö ETA-sopimus riitä?

Hyvä kirja vaikuttaa olevan. Kiitos siitä!

Kimmo Leino

EU-"pitää perustaa uudelleen" koska sitä ei VÄLTTÄMÄTTÄ Suomen osalta edes ole olemassa ?

Jorma Jaakkolan plogista luettua: Suomi vietiin EMU:un eli euron esiasteeseen demokraattisesti kotsottuna LAITTOMIN toimenpitein !

Jos Jaakkolan dokumentit, jotka hän on kerännyt osoittautuvat pitäviksi Suomi ei ehkä OLEKKAAN lainkaan EU:n täysjäsen rahaliiton osalta !

"Uudelleen perustaminen" on keino häivyttää ongelmat mahdollisista vanhoista LAITTOMUUKSISTA Suomen EMU-prosessin ( kansallinen prosessi ) aikana !

Tähän "pelkoon" viittaa myös Suomen "perustuslain" muokkaus ( PL 118 § ..Kansalaisten kokemat ihmisoikeusloukkaukset ...Syyteoikeutta ei kuitenkaan ole mikäli syyte perrustuslain mukaan on käsiteltävä Valtakunnanoikeudessa ); eli ainkaan vielä Jaakkola ei asiakirjoja saa Valtakunnanoikeuteen ?

Toinen asiaa ennakoiva tapaus oli Kansainvälisen rikostuomioistuimen lahjonta ( minun mielestäni ): He 55/2007 mukaan kansanedustajille valehdellen Suomi sai "sopimuksen"; Suomi MAKSAA ja pitää Ruanda-"oikeudenkäynnin" ja Kansainvälinen rikostuomioistuin tulee toimivallattomaksi Suomea koskevissa "yksittäistapauksissa"; eli Jakkolan tie on pystyssä sielläkin !

Suomi ( hallitus ) nimenomaan perusteli He 55/2007 esitöissä :"jotta Suomi saa itsenäisemmin ratkoa näitä vakavia rikoksia"; mutta heti "sopimuksen" saatuaan alkoi valmistella PL 118 §:ää joka KOKONAAN estää käsittelemästä kansallisestikkin näitä tapauksia !

Julkisesti siis hallitukset valehteli sekä Kansainväliselle rikostuomioistuimelle että omille kansanedustajilleen ! ( laillisuusvalvojan lausunto asiasta: hallitus on salannut asiakirjoja kansanedustajilta helpottaakseen lakien läpimenoa ; julkinen dokumentti ).

Edelläkirjoittettu juttu kuulostaa hurjalta; mutta minulla on Eoa päätöksen 876/2/05 kaltainen juttu ollut "esitutkinnassa" Porin poliisilla 8.9. 2005 lukien ! ( eoa päätös 876 julki 20.12. 2007 ); ..."poliisilla ei ole oikeutta suorittaa esitutkintaa kansalaisen sille ilmoittamassa presidentin- ja ministerinvastuuasiassa ); vastaava EIT valitus EIT 24221/06 "seulottiin" 27.3. 2008 mukanaan VKSV:a koskevaa aineistoa ! ( asiasta on julkinen oikeusasaimiehen kanslian päätös; ettei jääviyksiä tutkita ).

On paljon asioita, joita ei voi lukea mistään ; missä esimerkiksi on luettavissa "sopimus" Suomen ja Kansainvälisen rikostuomioistuimen välillä ... minua ainakin "hieman" kiinnostaa ALKUPERÄINEN versio !

Jos Suomea sitovat sopimukset on tehty laittomasti ne ei sido Suomen kansalaisia ja asiasta tulee kova kansainvälinen häly ( esim. Kansainvälisen rikostuomioistuimen "lahjonta" tai sopimus ).

Onko mahdollisesti muodenkin maiden EU-liittymis-sopimuksissa tai EMU-kytkennöissä tapahtunut Jaakkolan havaitsemaa LAKIEN KIERTÄMISTÄ ?

Kannttaa lukea myös He 55/2007; PL 118 § sekä Eoa päätös 876/2/05 ; mutta MUISTAA eoa päätöksestä on nyt eduskunnan sivuilla luettavissa VERSIO 3 ( minulla on tallessa tulostettuna KAIKKI 3 versiota ).

Jaakkolaa varmasti painostetaan loptettamaan tutkimukset; kuten minuakin aikaan VKSV:n taholta kirjoittelu ja syyteilmoitusten teko VKSV:oon asioista; joissa poliisi ei saanut suorittaa "esitutkintaa" !

Todistajien; jotka monesti on asianosaisia "kuuleminen" on hyvin haastellista; kuten Kalevi Kannus kertoi Rahan ja laman pelurit kirjan aineiston hankinnasta.

EU ja EMU eivät todellkaan ole niin YKSINKERTAISIA juttuja kun uskotellaan kansalle !

Mutta Suomi sakaa liian suuren JULKISEN SEKTORIN TAKIA; eikö EU-päätöksenteko ole OSA sitä julkista ja rahaa kuluttavaa sektoria jonka takia Suomen talous sakaa; missä PUHEET ja TEOT EU-päätöksenteon HINNAN alentamisesta ?

EU-päätöksenteon KALLEUS on iso syy Suomen allemmuudentilaan !

Mutta jos EU-päättäjien määrä vähennetään 1 : 10 Suomelle ei jää juuri YHTÄÄN päättäjää eli EDUNVALVOJAA !

Voidaanko EU siten ylipäätään "rakentaa" uudelleen niin, että Suomi kuuluu VOITTAJIIN ?

Yksi ääni ja yksi maa sopisi Suomelle mutta ei Ranskalle; Saksalle ...

EU-ehkä jokatapuksessa joudutaan menneisyyden laittomuuksien takia Suomen osalta "perustamaan uudelleen"; mutta mitä silloin ÄÄNESTÄÄ kansa TIETÄEN TOSIASIAT ja EU:n KUSTANNUKSET sille !

Minä ainakin aion julkistaa asiakirjoja EOA päätöksen 876 "kaltaisesta" asiasta sekä muista tapauksista .... tieto lisää tuskaa; mutta antaa äänestäjille oikeuden ITSE VALITA !

Olen tästä muutamaan kertaan Keskustelut Jaakkolan kanssa: aika ei ehkä vielä ole valmis ottamaan vastaan totuutta Suomen historista; mutta se aika EI ole kaukanakaan.

Sampo, Jaakkola; Kannus tehkää kirja YHDESSÄ ... ja kansa saa tietää lopulta totuuden ( minäkin luovutan kaikki halussani olevat asikirjat sellaiseen projektiin ) ( oma kirja taitaa jäädä haaveeksi ? )... työkiireitä.

markku palonen

Yhä edelleen suurin ongelma valtion asioiden hoidossa on se, että valtion asioiden hoitajat ovat määrittäneet kansalaiset,jotka eivät tiedä miten puolueiden johtajat ja jäsenet osaavat asioiden ammattimaisen hoidon.
Puolueiden pitää hoitaa asioita siten, että äänestäjät äänestävät heitä.
Kommunistit hoitaisivat asiat siten että kaikki olisi yhteistä omaisuutta.Porvarit taas siten, että kaikki olisivat yksityistä.Siis kärjistäen asiat.

Yrityksissä katsotaan,että jos valamistetaan vaikka lapioita,niin onko markkinoille tulossa lapion syrjäyttävää toimintaa,tai pitäisikö lapion mallia muuttaa tms.Kuitenkin yritykset ovat yleensä 3-6 vuotta edellä politiikkoja ja opettajia ja siten vetureita kansantaloudelle.
Taksimies tietää koska rahan arvo on muuttumassa.

markku palonen

Tuo Kimmon Leinon kirjoitus on osoittaa juuri näkökantaa eurooppalaisesta kommunismin ja kokoomuslaisen systeemin yhdistelmästä,jossa yksityinen rahavirta on yritetty saada tuottamaan voittoa ,mutta on epäonnistunut ja siten laitettu kansalaiset maksamaan yhteisesti koko tappio ja siellä toimivat henkilöt ovat työssä vain suuren edun vuoksi välittämättä siitä miten kansa voi.Kaikki ei sieläkään ole tukemassa EU:ta vaan pyrkii asioiden oikaisemiseen kuten Perussuomalaisten valtuutettu Terho.

Käyttäjän anttiliikkanen kuva
Antti Liikkanen

Jokaisesta EU-ohjelmasta - myös tästä Sampo Terhon kirjasesta - puuttuu näemmä yksi, joka minulle on kymmenessä vuodessa Brysselin käytävillä ja terasseilla (sisälle en kapakoihin mene) tullut kovasti tutuksi.

Olen antanut ilmiölle nimen "PLACEBO".

Yhtä lailla ilmiön nimi voisi olla "usko".

Yleisen käsityksen mukaan placebo välittää 40% kunkin ohjelman tai "keinon" tehosta.

Taru Pandoran lippaasta puhukoon puolestani.

Kun lippaan kantta raotetaan, sieltä ensin saadaan

VALO

Sitten seuraa, tahdoimmepa tai emme, joukko vaikeita vitsauksia.

Lopuksi lippaaseen jää...

Etsi se lippaaseen jäävä asia, Sampo Terho, niin eiköhän siihen lippaaseen sitten ääniä - ja vaikutusvaltaakin - ala ropista.

Käyttäjän Granu kuva
Arto Granlund

Tänään ykkösaamussa esintynyt Soini toi mielenkiintoisen asian esille Seija Raution kysyessä ryhmästä mihin persut aikovat asettua EU-vaalien jälkeen. Soinin mukaan siihen ryhmään jossa persut pystyvät maksimoimaan kannatuksensa. Tuo tarkoittaa suomeksi, "kaikki on kaupan" Persuja äänestävä ei todellakaan äänestäessään tiedä mihin ryhmään hänen äänensä oikeasti menee ja millaista EU-politiikkaa hän tulee äänensä antaneena tukemaan.

Käyttäjän susijumala kuva
Henri Alakylä

Väärin tulkittu. Kannatuksen maksimointi tarkoittaa sitä, että annetusta kannatuksesta saadaan väännettyä maksimitehot irti.

Suomalaisista soisi jo lähtevän sen lampaan rooli, että hiljaisena nurkassa katsotaan, että valitaanko meidät joukkueeseen mukaan vai ei. Ei sitä lammasmaisuutta oikein ihannoida jääkiekkokaukalossakaan. Euroopan pelastaminen sen tämänhetkiselstä itsetuhoiselta mekanismiltaan on hyvä ja kannatettava ajatus - ja omalla sarallaan hyvin tärkeä tavoite.

Kimmo Leino

Kyllä se "lippaan" pohjlle jäävä asia on TOTUUS; kun ensin on poistettu kaikki epäolennainen päältä pois.

Mutta sitä totuutta; että nykyisenlainen EU-on epäonnistunut ja aiheuttanut kärsimyksiä miljoonille ihmisille VAIN RAHAN TAKIA !

EU:n piti alunperin olla pankkijärjestelmä, joka pystyy rahoittamaan teollisuutta investoimaan uusiin tuotteisiin; mutta 10 vuodessa kävi niin, että KANSA tukee näitä pankkeja ja vakuutusyhtiöitä juuri ja juuri pysymään pystyssä !

Olisiko pitänyt antaa EU:n pannkien mennä ja aloittaa alusta ... näin teki Islanti ja SELVISI !

Mutta EU:n päättäjillä on OMAT rahat ( tai oli ) kiinni pankeissa joten ne rahat piti pelastaa ensin !

Tuo "plasebo" vaikutus on se, että päätäjillä EI OLE VASTUUTA; kuten aiemmin kirjoitin tuota vastuuta on TARKOITUKSELLA pienennetty jopa lahjonnalla !

Jos saat käyttää TOISTEN RAHOJA ilman vastuuta käytätkö niitä rahoja VASTUTTOMASTI ? Juuri näin on euroopassa käynyt. Monien pankien ja vakuutusyhtiöiden johatajat keräsivät ITSELLE omaisuutta käyttäen toisten omaisuutta; ja epäonnistuivat !

Mutta kuten 90-luku opetti pankkien EI tarvinnut hyvinä aikoina MAKSAA TAKAISIN omaisuutta joka tuli osin kuolleita yrittäjiltä ( loppuun ajetuilta ); kun VASTUU PUUTTUU; mikään järjestelmä EI voi muuttua paremmasksi !

Neuvostoliitossa "sentään" liian paljon itselleen haalineet laitettiin pakkotyöhön ! EU:ssa heistä tehdään RAHAN VARTIJOITA !

8.9. 2005 tekemälläni rikosilmoituksella nimenomaan koitin saada VASTUUN voimaan Suomessa tahallisesti tehtyjen virkarikosten osalta !

"Tulos" eli PL 118 § ja Kansainvälisen rikostuomioistuimen lahjonta; kertovat kuinka paljon asiaa poliittiset piirit VASTUSTAA !

2 kokonaista "eduskuntaa" tarvittiin hyväksymään PL 118 § ! (täydellinen syytesuoja ).

Pienyrittäjät kyllä ovat vastuussa tekemisistään koko omaisuudellaan !

Ennen tämän epäkohdan yrittäjät / virkamiehet; vastuun erilaisuus korjaamista EI KORJAANNU MYÖSKÄÄN SUOMI !

Ja ilman TOTUUDEN julkistamista mitää ei edes AIOTA tehdä !

Maa jossa "laki" sallii VARKAUDET yrittäjiltä; ei oikein vedä yrityksiä !

Eihän homotkaan mielellään matkusta maahan jossa saa vankilatuomion.

Kun EU:n hallinnosta "katoavat" miljardit löytyvät alkaa EU:n ja Suomen paraneminen !

Suomen hallitus kuitenkin VASTUSTAA tiukempia korruptiolakeja; miksihän ?

Iltalehti 19.2. 2013 "Miljoonien rahavirrat puolueille"; vakuutusyhtiöt ovat lahjoneet puolueita vuosikymmeniä saadakseen haluamaansa lainsäädäntöä !

Sori vaan mutta yksi Terho sinne tai tänne ei tätä järjestelmää saa loppumaan; sen tekee VAIN TOTUUS "lippaan" pohjalla !

Kun kaikelle kansalle selviää KETKÄ lopulta keräsivät ne EU-järjestelmän kautta rahastetut miljardit; kansa ei silittele heidän päitään !

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

"Persuja äänestävä ei todellakaan äänestäessään tiedä mihin ryhmään hänen äänensä oikeasti menee ja millaista EU-politiikkaa hän tulee äänensä antaneena tukemaan."

Ei ryhmän nimi ole oleellista vaan omien tavoitteiden edistäminen. Kaikki muut puolueet ajavat liittovaltiokehitystä, mutta eivät uskalla kertoa sitä edes äänestäjilleen eli jotain on pahasti pielessä Suomen demokratiantavoittelussa.

Käyttäjän artoartovihavainen kuva
Arto Vihavainen

"Kaikki muut puolueet ajavat liittovaltiokehitystä, mutta eivät uskalla kertoa sitä edes äänestäjilleen eli jotain on pahasti pielessä Suomen demokratiantavoittelussa."

Mutta entäs jos kukaan ei oikeasti olekaan ajamassa liittovaltiokehitystä?
Silloin mitään ei olekaan pielessä, paitsi se perussuomalaisten maalaama mörkö siellä seinällä.

Oikeasti se mörkö on siellä vain vaalien takia. Perussuomalaisten johtajatkin tietää sen. Se mörkö on siellä seinällä vain äänestäjien hämäämiseksi ja se hämäys on se asia mikä on pielessä, kun äänestäjiä sumutetaan valheella.

Oikeasti sekä Soini, Sampo Terho, että Halla-Ahon Jussi, ovat EU- ja euromyönteisiä, vaikka kansaa hämätään ja muuta yritetään esittää.

Tämä kävi rivien välistä ilmi mm. tämän aamuisessa Soinin lausunnosta. Vaikka Soini välillä virittelikin vanhoja vaalivirsiä, niin totuus on että Soini pitäisi sekä euron että EU:n.

EU:n uudistamisesta voi toki puhua ja pläpättää mitä vain. Kahdella tai kolmella mepillä ei EU:n rakenteiden muutokset onnistu, varsinkin jos nämä ovat jossain merkityksettömän pienessä porukassa mukana.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

"Mutta entäs jos kukaan ei oikeasti olekaan ajamassa liittovaltiokehitystä?"

Sinua voisi luulla huumorimieheksi jos ei tietäisi että jankkaat yhtä ja samaa todellisuuden vastaista tuubaa joka blokissa.

Käyttäjän artoartovihavainen kuva
Arto Vihavainen

Samaa asiaa jankkaa myös IPU:n puheenjohtaja, Antti Pesonen

http://anttipesonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/14333...

Kun Antti Pesonen sanoi tämän asian tämänaamuisessa ykkösaamussa, jossa Timo Soini oli haastateltavana, ei Soini edes vaivautunut kieltämään asiaa.

Soinin EU- kriittisyys on hyvin näennäistä, vesittynyttä ja laimeaa siihen verrattuna mitä kritiikkiä kannattajat esittävät mm. täällä US:ssä. Halla-Ahon ja Sampo Terhon kritiikki on vieläkin miedompaa, jos mahdollista.

Käyttäjän Granu kuva
Arto Granlund

Makkonen, tutustu vanhojen Eurooppalaisten valtioiden historiaan, huomaat nopeasti, jo pitkän, tuhatvuotisen historian vuoksi, näitä maita, eikä niiden kansalaisia liittovaltioon, sellaisena kun me sen ymmärrämme, saada koskaan suostumaan. Varmasti EU::n toiminta tulee jossain muodossa tiivistymään mikäli Eurooppa haluaa säilyttää asemansa johtavana maanosana. Paine tähän tulee muusta maailmasta, Kiinasta ja muusta Aasian nouseevista talouksista, Intiasta, latinalaisesta Amerikasta, ehkä myös Venäjältä.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

Suomen pelastus onkin siinä että muut maat tyrmäävät liittovaltion. Ihmettelen vain miksi hallituspuolueet ja Keskusta eivät uskalla kertoa äänestäjilleen omista tavoitteistaan joissa liittovaltio on lopullinen päämäärä.

Käyttäjän Granu kuva
Arto Granlund

En ole kuullut enkä lukenut mistään, että mikään puolue, ehkä vhreitä lukuunottamatta, kannattaisi liittovaltiota. Jos sinulla on linkki, että näin olisi niin tuo se esille.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen Vastaus kommenttiin #47

"En ole kuullut enkä lukenut mistään, että mikään puolue, ehkä vhreitä lukuunottamatta, kannattaisi liittovaltiota"

Muutama hallituspuolueen edustaja on tämän myöntänyt, mutta oleellista on että kaikki päätökset kuten EMU ja tukipaketit sitovat meitä enemmän liittovaltioon kuin mitkään höpinät julkisuudessa. Et sitten ole kuullut Kataisen integraatiohöpinää, mitähän sekin tarkoittaa vai lisää liittovaltiota. Hallituspuolueet ja Keskusta ovat EU-parlamentissa liittovaltiomyönteisissä puolueissa.

markku palonen

Tänään ykkösaamussa Soini vastasi kysymykseen miten hän valitsee mahdollisen ryhmän, johon hän liittyy EU:ssa ,käsittääkseni Soini vastasi näin, "siihen ryhmään joka eniten tukee Perussuomalaisten poliittista näkemystä, EU:n ja Yksityisten valtioiden keskinäisistä suhteista" ja myös mainitsi että ei hyväksy EU:n rakennetta siitä kuinka siellä toimivat komissaarit eivät ole sinne valittu vaaleilla vaan muulla tavoin.

Aivan sanatarkasti en muista ,mutta tuskinpa puhui kannatuksen kasvusta johtuvasta toiminnasta, koska se ei kuitenkaan ole Perussuomalaisten tärkein asia, vaan oikeudenmukaisuus.
Jos Granlund voit osoitaa Soinin sanoneen siten kuin kirjoitit ,voitko laittaa tänne sen kohdan kaikkien katsottavaksi?
Turun Persu.

markku palonen

Ne jotka äänestävät ns. vanhoja puolueita, tietävät varmasti mihin ääni meni.Mutta heidän pitäisi myös kantaa vastuunsa, eikä haukkua Perussuomalaisia siitä, että suomi on kuralla ja pahenee.Soinille naurettiin silloinkin kun hän sanoi, että ei laiteta varoja etelän maihin ,vaan sijoitetaan infrastruktuuriin eli yleisen liikkumisen parantamiseen. Nyt alkaa sekin asfaltinreikä tulla maksamaan valtiolle mannaa kun vauriokorjaukset tiestössä lisääntyy ja korvauspino kasvaa.

Käyttäjän arirusila kuva
Ari Rusila

Lukaisin pamfletin ja kiitän blogistia harvinaisen selväsanaisesta tilannekuvauksesta ja tavoitteista paremmaksi tulevaisuudeksi. Kiitokset tästä, toivottavasti muutkin ehdokkaat vastaavat haasteeseen. Itse en koskaan ole pitänyt EU:ta lähtökohdiltaan rauhanprojektina vaan pikemminkin suurpääoman luomuksena vakauttaa Eurooppaa helpommin ennustetavaksi omien voittojensa maksimoimiseksi. Pidän hyvinkin mahdollisena teoriaa EU:n synnytyksestä elokuussa 1944 – siis 9.5.1950 sijaan - saksalaisten yritysjohtajien toimesta neljännen valtakunnan luomiseksi hävityn sodan jatkamiseksi taloudellisin keinoin. (Edellä mainittua historiaa käsittelen tarkemmin artikkelissa Europe Day For EU Decline http://arirusila.wordpress.com/2013/05/11/europe-d...

Omasta mielestäni EU:n rakenteisiin kohdistuvat muutospaineet ovat merkittävämpi ja myös Suomeen vaikuttava kehityslinja, kuin päiväkohtaiset hätätilaratkaisut, kriisipakettien määrä tai talouskuri. Voimistuva liittovaltiokehitys on kääntäen verrannollinen läheisyysperiaatteen tai demokratian toteutumiseen. Siksi mielestäni Brysselistä (tai virtuaalimarkkinoiden voimista) kumpuava federalistinen diktatuuri on torjuttava ja palautettava päätöksentekoa markkinavoimilta ja niiden lakeijoilta lähemmäs kansalaisia, edes kansallisten parlamenttien tasolle. Varmasti nyky-EU:n jälkeenkin löytyy mielekkäitä yhteistyöfoorumeita yhteisten ongelmien ja mahdollisuuksien hoitamiseen.

Toivoisin mahdollisimman nopeasti (mieluummin eilen) siirryttävän EU:n kevytversioon, jossa EU:n nukkeparlamentti ja virkakoneisto ajetaan alas tarpeettomina tai jopa haitallisina yhdessä korkealenteoisten ja sisällyksettömien ohjelmien ja lausuntojen kanssa. Jäljelle jäävä, ehkä konfederaatiopohjainen, unioni voisi keskittyä EU:n alkuperäisten ideoiden – kuten yhteisen talousalueen esteiden poistaminen – kehittelyyn. Poliittisia oikeuksia, kansalaisvapauksia, ympäristökysymyksiä ja muita arvoja voidaan sitten ajaa kansainvälisesti eri foorumeilla (YK, ETYK, PN...) ja kansallisin sekä bilateraalisin toimin. Mielestäni on aika myöntää toteutetun strategian epäonnistuminen, on aika viheltää peli poikki, kerätä tappiot ja aloittaa uusi peli jossa pyritään säästämään kansalaisten 99 %:n osuuden palvelut niin Suomessa kuin muuallakin euroalueella sen sijaan että säästetään vain kriisistä hyötyvän yhden prosentin voittoja.

Kimmo Leino

Mitä me kansalaiset SAAMME EU:lta suurien maksujen lisäksi ?

EU:n piti taata ihmisoikeudet; eli antaa kansalasille suojaa valtioita vastaan !

Mitä saimme: EU-tuomioistuimeen saa tehdä valituksen vain "kelpoisuuden" siihen saanut juristi; eli kustannus on karmea ja juristit kuuluvat SISÄPIIRIIN ?

EIT on sakannut jo aikoja sitten Suomen osalta ( edellinen eduskunnan oikeusasaimihen raportti eduksunnalle "EIT seuloi suomlaisjaoksessa 95 % tapauksista pois käsittelystä ).

Lehdistölle kuin ilmaa ollut Euroopan neuvoston Suomen valtuuskunnan raportti eduskunnalle ( julki syksy 2013 ) mukaan EIT siirtyy 1.1. 2014 yhden suomalaistuomarin masiiviseen seulontaan !

Kun mukaan liitetään Kansainvälisen rikostuomioistuimen lahjonta ja Suomen PL 118 § ollaan tilanteessa jossa on suuri joukko ihmisiä vailla ihmisoikeuksia Suomessa virkamiesten MIELIVALTAA ( ja eduskunnankin laki 444/2012 ) vastaan.

Kaikki se hyvä mitä luvattiin on jäänyt toteutumatta ja mennyt jopa HUONOMPAAN SUUNTAAN !

Mitä eroa Suomen perusväestöllä pian on Saksan juutalaisiin; vain aidat puuttuu ympäriltä ...omaisuus voidaan varastaa; ihmisoikeudet on jo poistettu ( PL 118 §) ja sanavapautta on jo leikattu rajusti ( vihapuhelaki).

Voit tietenkin vaihtaa maisemaa; jos saat omaisuutesi myytyä säälillisellä hinnalla ! ( ja omaat kielitaitoa ).

Sukulaiset ja ystävät on kuitenkin täällä !

Massiivinen oman edun tavoittelu ja oman omaisuuden suojaus aloitettiin 2008, kun vakuurahasto purettiin ( 200 miljoonaa ) ja 100 miljoonaa siitä lähetettiin Islantiin pankkeja pelastamaan !

Totuus kuitenkin oli, että jopa Suomen kaupunkinen kassavaroja oli Islannin pankeissa nauttimassa jopa 12,5 % korosta; tuolla julkisten varojen sosialisoinnilla saatiin pelastettua monen virkamiehen kasvot. Eli tuolloin JULKISESTI aloitettiin KANSAA VARTEN kerätyjen varojen käyttö VASTOIN LAEISSA SOVITTUA TARKOITUSTA ! ( jos ei 90-luvun toimia oteta lukuun ).

EU:n kriisin takia EU ei antanutkaan KANSALAISILLE sitä suojaa mitä oli perustamis-sopimuksessa luvattu valtioiden laittomuuksia vastaan.

Ja nälkä kasvoi syödessä; kun huomattiin EU:n voimattomuus yksittäisiä valtioita vastaan ! ( laki 444/2012 eli "miljardikaappausa" ) oli Suomen omaisuudensuojan ja LAILLISUUDEN lopullinen romuttaminen !

"Lieveilmiöinä" Suomi joutui lahjomaan Kansainvälisen rikostuomioistuimen ja manipuloimaan oman perustuslakinsa; sekä saattamaan voimaan massiivisen "seulonnan" EIT:n suomalaisjaoksessa.

Pankkejakaan EI pitänyt SOPIMUKSEN MUKAAN TUKEA; tai toisia valtioita !

Koko Euroopan oikeusjärjestelmä pohjautuu Roomalaiselle SOPIMUSOIKEUDELLE: aina on voitava tehdä sitovia sopimuksia ! Tuon perusperiaatteen eli sopimuksista luistamisen seurauksena Eurooppa on tässä tilanteessa ... sopimuksia on muutettu TAKAUTUVASTI toisen sopimusosapuolen vahingoksi !

Herää kysymys onko Suomen "päättäjiä" KIRISTETTY esim. Kreikan tukemiseen; että kansainväliset oikeusjärjestelmät ei käsittelisi Suomen touhuja ( lakimanipulaatiot; miljardikaappaukset, vakuutusyhtiöiden suorittama puolueiden lahjonta ... ) ?

Jos Suomen liittyminen unioiniin todetaan laittomaksi; mitä se vaikuttaa KOKO unioniin ?

Ja minulla on TODISTEITA tällaisesta toiminnasta ( ONNLINE keskustelu Tuija Brax / Kaiken Kokenut Kansalainen ( oikeusministeriöön rekisetröity nimimerkki ); miksi He 55/2007 olaan tekemässä akuutissa tilanteessa, kun sanotunlainen asia on EIT:n pöydälle menossa ( EIT 24221/06 ).

Mitä tapahtui senjälkeen :

EDUSKUNNAN OIKEUSASIAMIEHEN
KANSLIA Dnro 1350/4/08

13.6. 2008

Kimmo Leino

osoitteeni

Viite: Sähköpostiviestinne 13.4. 2008

VASTAUS

Arvostelette viestissänne Valtakunnansyyttäjänviraston palveluksessa aikaisemmin toimineen Päivi Hirvelän menettelyä, kun hän on 27.3. 2008 Euroopan ihmisoikeustuomioistuimessa toiminut esittelijänä asiassa EIT 24221/06. Käsityksenne mukaan Hirvelä oli ollut esteellinen, koska tuon asian asiapapereiden joukossa on ollut eräitä kirjoituksessanne yksilöityjä Valtakunnansyyttäjänviraston asiapapereita.

Asianne esiteltiin apulaisoikeusasiamies Jukka Lindstedtille. Hänen pyynnösstään ilmoitan, että oikeusasiamies ei voi tutkia Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen eikä siellä toimivien viranhaltijoiden menettelyä, ei edes siinä tapauksessa, että kysymyksessä olisi Suomen valtion valitsema hankilö...... jatkuu

Eero Kallio

---------------------------------------------------------

Mitä siis ovat dokumnetit; joita edes "laillisuusvalvojalla" ei ole lupa mainita ? Rikosilmoitus Porin poliisille 8.9. 2005 ; Ilmoitus syytteeseenpanosta VKSV:oon 9.12. 2005; eoa "anonyymi" päätös 876/2/05 ...

-----------------------------------------------------------------

Mrs. Louise Arbour,
the High Comissioner for human Rights
Palais Wilson
52 rue des Paquis
CH-1211 Geneva 10 Switzerland
Postal adress:
Office of the High Comissioner for Human rights
Palais des Nations
CH-1211 Geneva 10 Switzerland

Subject: HUMAN RIGHTS COUNCIL; Working Group on the Universal Periodic First sessuin covering Finland

The claim: The proceeding should be stopped until The Working Group is lookin for dokuments EIT 24221/96 Leino V Suomi.

Because big group on Finland haven't Human Rights under The lav.

Kimmo Leino ( +358 .. numeroni )

Please, I hope You can save the dokuments, because these will be distroy 27.3. 2009

-------------------------------------------------------------

Ketään EI siis kiinnosta Suomen ihmisoikeustilanne sillä Halonen hääri samaan aikaan YK-tehtävissä !

Näyttää siis vahvasti siltä, että koko Euroopan "oikeusjärjestelmä" on ALISTETTU ihmisoikeusrikkomusten sallimiseksi ja "yhteisen" EU-liittovaltiopyrkimyksen välineeksi !

"Suomen valitsema" tuomari seuloo pois käsittelystä nykyään KAIKKI vähänkin merkittävämmät jutut jos ne eivät liity "vähemmistön" kokemaan "syrjintään" ?

Seulontaprosentti siis nousee 95 % kai jonnekin 99 % luokkaan ?

Otin tämän tahän, koska se TODISTAA mihin lakeja noudattomaton Suomen hallitus ja "oikeusjärjestelmä" Suomen on ajanut ( miksi Suomi sakkaa muita EU-maita ENEMMÄN ).

Ja EU:lta tai YK:lta ei apua SUOMEN kansalaisille heru !

Jali Raita TODISTI jo vuosia sitten ( oli YK:n kuultavana ) että Suomi lähetti TIETOISESTI vääristeltyä tietoa Suomen ihmisoikeustilanteesta )... yhtään sanktiota Suomi EI ole saanut tuosta asiasta ?

Euroopan ja maailman "hienot" ihmisoikeus-kerhot on vain JULKISIA SUOJATYÖPAIKKOJA !

Miten Euroopan neuvosto vastaa tähän haasteeseen ? Ei mitenkään : ASIAA EI OTETA TUTKITTAVAKSI !

Kimmo Leino

Tässä Terholle "pähkinä" purtavaksi: Mikä oikeusjärjestelmä on TOIMIVALTAINEN käsittelemään EIT:n jääviyksiä ?

Euroopan Oikeusasiamies 057075

P. Nikiforous Diamandouros

Kimmo Leino
osoitteeni

Strasbourgissa, 08 -07- 2008

Kantelun viite : 1312/2008/TS

Arvoisa Kimmo Leino

Viittaan 5. toukokuuta 2008 vastaanottamamme sähköpostiviestiinne, jossa kantelette siitä, että asianne päätöksen tehnyt kokoonpano Euroopan ihmisoikeustuomioistuimessa on ollut jäävi käsittelemään asiaanne.

Euroopan yhteisön perustamissopimuksessa ja Euroopan oikeusasiamiehen ohjesäännössä on yksityiskohtaiset määräykset siitä, milloin oikeusasiamies voi ottaa kantelun tutkittavakseen .....

... Kantelunne huolellinen tarkastelu osoittaa, ettei tämä edellytys täyty ....

P. Nikiforos DIAMANDOUROS

-------------------------------------------------------------

Hyvällä Suomen kielellä vastaa hän; mutta osaako OIKEASTI SUOMEA ? Vai onko vain kumileimasin ?

Taas yksi virkamies joka ei saa tutkia mitään ?

Mutta onko Kreikkalainen; ja menikö TIETO Kreikan hallitukselle "myöhempää käyttöä varten " ?

Haluatteko lukea lisää ?

-----------------------------------------------------

Bryssel,
CLR/sd/IPOL-COM-PETI D ( 2012 ) 10717

304683 9.3. 2012

Asia: Vetoomus Nro 1293/2011

.....Minun on valitettavasti todettava, että tassä tapauksessa näin ei ole; joten tehtäväni on työjärjestyksen 201 artiklan 8 kohdan mukaisesti arkistoida pyntönne sellaisenaan ryhtymättä jatkotoimiin.

Erminia Mazzoni

Vetoomusvaliokunnan puheenjohtaja

------------------------------------------------------------------

Virkoja virkojen perään toimivallattomia tutkimaan yhtään mitään ?

Mutta asiat ovat TALLESSA mikäli arkistointi ei ole samnlainen kuin EIT:n "asiakirjat tuhotaan vuoden kuluttua" !

Edellä on TÖITÄ Brysseliin menijöille ... Suomen historiankirjoitus UUSIKSI ! ( historia on valtaapitävien historiaa ).

19.9. 2008
Oikeusministeri Tuja Braxin puhe "Naiset, rauha ja turvallisuus seminaarissa":

"Tämä kansallinen toimintaohjelma tukee Suomen kansainvälistä linjaa myös ihmisoikeuspolitiikassa.".....

.."Suomi on korostanut oikeusvaltioperiaatteen ( Rules of Law ) kunnioittamisen merkitystä."

Mikä siis oli kirattu HALLITUSOHJELMAAN : mutta TEOT: Kansainvälisen rikostuomioistuimen lahjonta; ( He 55/2007 ) ja perustuslain manipuloinnin VALMISTELU ( nykyinen PL 118 § ); asetus 84/2009 "ei haasteoikeutta" !

"Yhteiskunnan romahtamisen jälkeen kansainvälinen hallinto joutuu usein aloittamaan PUOLUEETTOMAN oikeuslaitoksen rakentamisen alusta-tilanteesta, jossa vanhat lait ovat olleet diskriminoinnin työväline, ja jossa pääsy oikeuslaitokseen on suljettu tietyltä väestöryhmältä."

Kuinka KAIKKI sopiikaan Suomeen nyt ( PL 118 §; Kansainvälisen rikostuomioistuimen lahjonta; asetus 84/2009 ) ... Tuija Brax TOIMI juuri päinvastoin kuin KIRJOITTI ( puhui ) !

Ja vieläpä HALLITUSOHJELMAN vastaisesti toimien !

Minä diskriminoitu yksilö uskallan kirjoittaa, koska en enää koe olevani ihminen jota Suomen "lait" koskettavat ( ei haasteoikeutta; ei syyteoikeutta; poliisilla ei esitutkintaoikeutta; Kansainvälinen rikostuomioistuin toimivallaton ( lahjottu ).

YKSI Terho haluaa ottaa aika kovan jopin EU-kansanedustajana ... lisää TIETOA saat tarvittaessa SUOMEN PELISTÄ !

Joku voisi jopa kiristää tällaiselle tietomäärällä; mutta KANSALLA on oikeus tähän tietoon Suomen "ihmisoikeustilanteesta" !

Mitä vastaa nykyinen oikeusministeri ?

Suomen KORRUPTIOLAKEJA EI SAA TIUKENTAA ! ( ymmärrän, ymmärrän ) ... tähänkin löytyy pari dokumenttia !

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset